5 modalități de a optimiza relația cu clienții


Vânzătorii au astăzi mult mai multe date pe care își pot baza deciziile. Ghicirea preferințelor clienților nu mai este necesară, puteți avea acces la date validate de către cumpărători. Într-un astfel de mediu, relația cu clienții a devenit ultra competitivă. Aceasta nu mai este doar tranzacțională, ci reprezintă valoarea mărcii dvs pe întreaga existență a afacerii. Doar tratând cu maximă seriozitate această relație, puteți obține vânzări suplimentare și puteți să vă păstrați clienții.

5 modalități de a optimiza relația cu clienții

1. Cererea și monitorizarea feedback-ului

Serviciul pentru clienți este noul tip de marketing. Opiniile și feedback-ul clienților dvs. sunt cruciale pentru susținerea afacerii. Este motivul pentru care e atât de important să optimizăm modul în care parcurgeții feedback-ul și învățați din acesta. Dacă doriți să monitorizați performanța formularelor de feedback, luați în considerare crearea acestora pe aplicații precum SurveyMonkey.

Dar cum puteți face clienții să participe de bună voie și cu entuziasm la sondajele de satisfacție? Nimic mai simplu decât să le cereți politicos și direct acest lucru.

Atunci când creați formulare de feedback, în afară de a aborda problemele cunoscute, este important să faceți din acest proces unul personalizat. Oferiți o casetă text unde clienții dvs. să poată adăuga sugestii suplimentare.

2. Folosiți-vă în mod adecvat de feedback

Majoritatea afacerilor obțin feedback de la clienți, însă puține companii analizează în mod corespunzător acest feedback și se folosesc de informațiile primite. Problemele aferente fiecărei afaceri pot fi descoperite și abordate prin monitorizarea feedback-ului clienților. Clienții din faza de început a afacerii, vă pot oferi informații de neprețuit pentru creșterea și îmbunătățirea acesteia.

Este recomandat să efectuați teste pentru a descoperi cât de ușor de folosit sunt produsele dvs. pentru clienți și pentru a înțelege modul în care aceștia interacționează cu ele. Dacă oamenii le utilizează greșit sau au mereu probleme cu ele, atunci aveți nevoie de îmbunătățiri urgente.

3. Oferiți suport prin chat

Frustrarea clienților crește semnificativ atunci când trebuie să aștepte ca firmele să le poată rezolva problemele. Deci, dacă doriți să vă îmbunătățiți relația cu clienții, nu există o modalitate mai bună decât să le faceți asistența mai accesibilă pentru ei. Chatul este un instrument excelent pentru acest lucru. Puteți împuternici agenții dvs. să ofere soluții instantaneu sau vă puteți folosi de roboți care să facă asta (chatbots).

4. De la date la soluții inteligente

În trecut, marketingul s-a putut baza în mare măsură pe intuiție în luarea deciziilor cu privire la comportamentul clienților, dar așa ceva nu mai este acceptabil. Cantitățile uriașe de date disponibile au transformat marketingul pentru totdeauna. Clienții se așteaptă acum orice comunicare de la branduri să fie personală și nu doresc să piardă timpul cu mesaje irelevante.

Acesta este motivul pentru care afaceriștii trebuie să adopte inteligența datelor și să o aplice eficient. Datele despre comportamentele cumpărătorilor au o valoare masivă în crearea de perspective. Acum, puteți utiliza instrumente software care monitorizează cuvintele cheie pentru a identifica oportunitățile importante înainte de începerea conversațiilor cu potențialii clienți.

5. Oferiți transparență

Multe afaceri își desfășoară operațiunile în secret, clienții acestora neavând idee despre modul în care ele funcționează. Adesea, pot exista motive bune pentru care firmele fac acest lucru, dar specialiștii în marketing recomandă câștigarea încrederii clienților, oferindu-le informații care pot fi împărtășite.

Acest lucru este valabil în special atunci când vine vorba de informații, cum ar fi afilierea sau politica de prețuri. Încrederea este fundamentul oricărei relații pe termen lung, fie că este vorba de un client, partener, prieten sau membru al familiei, iar oamenilor le place să știe cu cine au de-a face.

Dacă afacerea dvs. este în cadrul unui sector care, în general, nu dă încredere publicului, cum ar fi serviciile financiare, trebuie să depuneți eforturi suplimentare pentru a câștiga încrederea clienților. Dezvoltarea campaniilor conștientizate de clienți devine de cea mai mare importanță. Trebuie să demonstrați că vă pasă și că sunteți dispuși la eforturi suplimentare pentru a asigura bunăstarea cumpărătorilor.

Alte articole utile:

Cele 6 etape din procesul de dobandire a clientilor

15 modalitati sigure pentru a-i face pe clienti sa revina

10 Sfaturi care te ajuta sa depasesti asteptarile clientilor

În încheiere

Construirea unei relații cu clienții de lungă durată este o abilitate decisivă într-o lume de afaceri care devine din ce în ce mai competitivă. Dacă doriți ca marca dvs. să iasă în evidență, oferiți clienților motive pentru care să le pese de afacere. Aceasta înseamnă să vă optimizați cu adevărat relațiile cu clienții, folosind o serie de factori diferiți.

Începeți drumul experimentând sfaturile împărtășite în acest articol.
Nu uitați, fiecare afacere este diferită, dar principiile de bază ale succesului vor rămâne mereu aceleași.

Deci ce mai așteptați? Incepeți și vă optimizați de astăzi relația cu clienții.


Autorul articolului: Dan Paunescu https://afaceri.net/

5 comentarii:

Anca spunea...

Mi-a placut articolul, multumesc pentru sfaturi!

Daniela spunea...

Multumesc mult pentru informatie, big like!

Bianca spunea...

Imi place content-ul, sa fiti mai activ ;)

masaj spunea...

eu sunt maseour in Iasi si am folosit aceste informatii si ce sa vezi ? chiar merge. multumesc!

Oana spunea...

Foarte bune sfaturile, big like pentru postare!

Trimiteți un comentariu

Vinde si tu un pont!