Pentru medici


Stim cu totii ca pentru medicii nostri nu se face nici pe departe tot ceea ce ar trebui astfel incat ei sa se simta tratati la adevarata lor valoare si sa isi doreasca sa ramana si sa profeseze in tara in care s-au nascut ei si parintii lor.

Intr-adevar, nu este necesar doar ca sa te uiti la stiri ca sa iti aduci aminte ca acum este intr-o mare dezbatere o propunere de lege prin care studentilor la medicina sa li se ofere cele mai bune conditii astfel incat sa isi insuseasca tainele sanatatii corpului uman la cele mai inalte standarde , dar odata ce si-au terminat rezidentiatul si vor sa plece din tara, sa fie nevoiti ca sa dea inapoi la bugetul de stat toti banii pe care i-am cheltuit noi toti, din banii stransi din taxele si impozitele noastre, cu scolarizarea lor.

Si e firesc ca lucrurile sa stea exact in acest fel.

Asta din cauza ca nu se pune problema ca sa le cerem banii inapoi decat daca ii apuca dorul de duca prin tarile calde doar in primii 10 ani de la terminarea facultatii. Si in al doilea rand pentru ca, in caz ca nu ati observat, lucrurile au inceput, incetul cu incetul, sa se miste in bine si in zona spitalelor publice de la noi din tara.

Astfel, eu una as putea ca sa va spun din proprie experienta ca, cel putin in ceea ce priveste spitalul judetean de la mine din oras, se simte ca a inceput cu pasi timizi o schimbare in bine.

Pot sa va spun ca, din varii motive de sanatate afectata putin si pe termen extrem de scurt, am fost nevoita ca sa imi inving teama de ace :) si sa imi gasesc drumul catre cei mai priceputi medici pe care ii cunosc ca ar putea ca sa existe pe raza de cateva sute de km.

Si am fost extrem de placut surprinsa.

In primul rand, ceea ce am putut ca sa constat inca de la intrarea in spital a fost ca, desi nu totul stralucea de curatenie exact asa cum ar fi fost normal acolo, totusi culoarele intens circulate nu mai erau chiar atat de murdare ca altadata. Si asta din simplul motiv ca pe acolo se aflau mereu la lucru cateva femei de sreviciu care chiar isi faceau treaba.

Apoi, in ceea ce priveste medicii si asistentele, am putut ca sa constat ca nu duceau lipsa nici macar de saboti medicinali . Ceea ce e mare lucru, nu-i asa?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Vinde si tu un pont!