Winamp va reveni


Astazi am intrat din curiozitate pe un site pe care-l asociez cu o buna parte a adolescentei mele.

Cea in care mergeam la salile de internet si stateam ore intregi pe mIRC, conversandu-ma cu toti necunoscutii pe care speram sa (nu) ii cunosc sau jucandu-ma Counterstrike pana cand se facea 7 dimineata si trebuia sa ma duc la scoala. :)

Toate acele zile si nopti minunate aveau un numitor comun: castile de pe urechi in care Winamp imi turna la nesfarsit, de-a valma, toate hiturile posibile si imposibile din toate timpurile: si Doors si Andre, si Hendrix si Valahia. Cine nu recunoaste ca a ascultat Valahia si Andre la vremea lui pe Winamp e un ipocrit cu care eu nu mai stau de vorba.

Mai apoi insa, cand eram o tanara aflata deja in campul muncii, am aflat ca Winamp-ul, dragutul de Winamp... era pe duca... 😒 Gata, s-a terminat, mi-am zis, pe pagina lor oficiala aparea un mesaj despre data limita de 20 decembrie 2013 pana la care mai putea fi descarcat kit-ul de instalare si ni se multumea tuturor celor am format comunitatea fanilor sai timp de 15 ani.

15 ani! Si mie care mi se parea ca Winamp existase dintotdeauna, ca se nascuse inaintea mea si ca avea sa traiasca vesnic. Numai ca, asa cum se intampla in viata, toate lucrurile frumoase trebuie sa aiba un sfarsit. Si, dupa ce mi-am sters o lacrima, m-am apucat sa caut pe net motivele acestei tragedii.

windows desktop winamp

Si am aflat ca de vina ar fi fost cei de la America On Line, care au cumparat Winamp pe undeva prin 1999. Desi AOL a lansat update-uri care mai de care mai revolutionare si chiar versiuni pentru noile sisteme de operare Android si OS X, managementul defectuos a facut ca profitul anual sa fie mult sub suma investita initial pentru achizitionare. Si cum musterii dornici sa isi treaca numele player-ului in portofoliu nu s-au mai gasit, in final s-a ajuns la stingerea becului.

Sigur, acum netul e plin de MP3 playere care mai de care mai dichisite si mai gratuite de downloadat, dar, fara Winamp, desktopul meu nu a mai fost niciodata la fel... 

Pana astazi, cand am intrat din nou pe site-ul lor, asa cum v-am spus la inceput. Si am aflat ca niste unii lucreaza din greu ca sa "reenergizeze" Winamp, ba chiar ni se da si un link pe care sa-l urmarim pentru a fi tinuti la curent cu starea reenergizarii. Dau click si aflu ca AOL a reusit in cele din urma sa vanda brandul catre Radionomy, cine or mai fi si astia, si ca site-ul va fi complet refacut. Intre timp, Winamp nu mai e disponibil pentru descarcare, cel putin nu de la ei.

Iar mai apoi, la o a doua privire, aflu ca aceasta stire de ultima ora dateza tocmai din... ianuarie 2014! Asa ca deocamdata ramanem doar cu speranta ca playerul nostru de suflet va reveni pe calculatoarele noastre si poate si in telefoanele noastre. Pana atunci insa, daca vreunul dintre voi mai are kitul cu prima versiune Winamp (poate chiar pe cea beta! 😁), ar fi bine sa o pastreze - cine stie, peste ani s-ar putea sa valoreze o avere...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Vinde si tu un pont!