Cum să furi un Intercity


Faza tare: acum vreo 2 ani, Romanica nu a mai avut o buna perioada de timp trenuri Intercity pana la mare, iar situatia s-ar putea repeta oricand. Decizia a fost luata atunci de Ministerul Transporturilor, motivata cica de furturile care nu puteau fi oprite pe calea ferata.

Asa-zisele lucrari de reabilitare a caii ferate Bucuresti-Constanta au costat cateva sute de milioane de euro si au durat ani intregi de munca, si totul pentru ca trenurile sa circule pe unele portiuni chiar si cu viteza de 15 de km/h. Problema era ca pe ruta Constanta - Bucuresti nu mai functiona niciun semnalizator, asa ca viteza maxima admisa nu depasea 60 de km/h.

Pana la suspendarea lor, cu Intercity faceai pana la mare cam 2 ore si un sfert din Capitala, de aceea trenurile erau ticsite mereu. Insa dupa aceea s-a ajuns la 5 ore pentru acelasi traseu, cica din vina hotilor de sine. Numai ca atunci Ministerul a hotarat sa anuleze cursele Intercity de pe aceasta ruta in loc sa cheme Politia sa patruleze.

Evident, se pune intrebarea: de ce se fura totusi numai pe aceasta ruta?

Raspunsul l-au gasit atunci sindicalistii, care afirmau ca bosii CFR aveau interesul ca pe ruta Bucuresti - Constanta sa se circule cu microbuze, pentru ca respectivii ar fi avut actiuni la aceste firme de transport.

Mai mult, cica anumite furturi ar fi fost facute la comanda, pentru a se gasi o justificare a averilor colosale stranse de transportatorii rutieri cu maxi-taxi. Vreo doua duzini de microbuze sau autobuze plecau atunci zi de zi de la Constanta la Bucuresti si inapoi. Pretul biletului era exact ca la Intercity, doar ca masinile ajungeau in 3 ore. 

Si se pare ca acela a fost doar inceputul, pentru ca vreo jumatate dintre vagoane ar avea deja inspectiile periodice expirate si inca nu se stie cand sau daca vor mai fi repuse pe sine.

Si asta din cauza ca, o data scos, un intercity revine pe sine extrem de greu.

fata peron

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Vinde si tu un pont!