1 oct. 2016

Mare brânză


Dragele mele, aflati de la mine ca m-am documentat si am aflat niste lucruri pe care probabil nu le stiati inca despre branza:

Pentru ca o alimentatie sa fie considerata sanatoasa, nu branza ar fi problema, ci cantitatea de branza pe care o mananci. Daca de exemplu alegi la pizza patru feluri diferite de branza, de mai multe ori pe saptamana, ai deja multe sanse ca sa pui pe tine ceva kilograme in plus. Daca insa vei alege numai o feliuta mica pentru o singura masa, nu vei mai avea probleme de genul acesta.

Ceea ce trebuie sa mai stii este ca aproape toate tipurile de branzeturi au in comun cateva caracteristici care le face sa fie absolut indispensabile la orice masa. Se stie ca aceasta este principala sursa de calciu, ca orice lactat de altfel. In branza, calciul se gaseste cu tot cu vitamina D, astfel ca absorbtia sa se faca lejer.

Branza mai e si o sursa de proteine si vitamine, printre ca antioxidantul A, B2 si multe din complexul D, atat de necesare pentru fiecare dintre noi, indiferent de varsta.

Specialistii spun ca majoritatea proteinelor de care avem nevoie trebuie sa vina din alimente de provenienta animala si e normal sa fie asa, daca ar fi doar sa ne gandim ca 100 de grame de branza au acelasi aport de proteine pentru noi cat aceeasi cantitate de carne de peste.

Iar daca tot am ajuns la cantitati, mai aflati si ca in fiecare 100 de grame de branza se gasesc intre 10 si 20 de grame de grasime, de aceea este neparat necesar sa citim cu atentie eticheta oricarui produs alimentar pe care il cumparam si sa facem alegerile in functie de dieta pe care ne-o dorim la un moment dat.

Asadar branza, tare sau moale, de oaie, de capra, de vaca sau de orice alt animal recomandat, mucegaita sau nu, se dovedeste a fi un aliment sine qua non.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Vinde si tu un pont!