18 aug. 2012

În comunism cel mai greu e să cumperi, în capitalism cel mai greu e să vinzi

Si atunci? Mai suntem cumva in comunism, sau de ce avem nevoie de sfaturi pentru shoppinguiala?

Nu, noi suntem cei mai democrati din Europa, ca unde s-a mai vazut suspendare de presedinte la fiecare 5 ani :) , dar tocmai de aceea avem nevoie de sfaturi la cumparaturi. 

Pentru că democratia este dictatura perfecta. A banului!

In capitalism, vanzatorul recurge la tertipuri aproape inumane ca sa te convinga sa cumperi de la el si NUMAI de la el. Pentru ca orice produs cumparat de la concurentul lui inseamna un cui in plus batut in cosciugul afacerii sale.

De aceea trebuie sa stii sa te feresti de publicitatea inselatoare si sa ai la dispozitie mereu cat mai multe informatii despre ofertele existente pe piata la produsele sau serviciile care te intereseaza pe tine.

Retine: un vanzator nu te vede niciodata pe tine, ci doar gosimea PORTOFELULUI tau sau soldul contului CARDULUI tau bancar! Orice zambet, orice bonus, orice reducere, discount, gratuitate sau oricum s-ar numi ea, nu transmite decat acelasi UNIC mesaj: da-mi banii tai! Cat mai multi din ei, toti daca se poate! Iar apoi esti binevenit inapoi doar daca ai cel putin tot atatia bani cat aveai inainte sa cumperi de la mine, sau chiar mai multi!

Ai crezut vreun minut ca lucrurile stau altfel? Cu siguranta, nu! Pentru ca esti un om rational si stii cum merg lucrurile pe lumea asta. Si mai stii ca este si firesc sa mearga asa. Pentru că lumea de astazi, asa cum o stim, a fost construita cu bani. Si trebuie sa multumim zeilor la care fiecare dintre noi se inchina in cultura lui, ca lucrurile stau asa si nu altfel. Pentru că, nu mai departe de acum vreo doua mii de ani, lumea era construita, nu cu bani, ci cu sclavi! Desi existau foarte multi bani si atunci, nu-i asa?

Asadar, as vrea ca mesajul meu sa fie corect inteles: sa-i dam Cezarului ce-i al Cezarului. Fiecare dintre noi, inainte de a fi cumparator, este vanzator; pentru a face rost de bani ca sa poata cumpara, toata lumea trebuie sa vanda ceva: produse, servicii, idei, cultura, forta sa de munca proprie. Se cuvine deci respect pentru cei ce reusesc sa vanda cel mai mult.

Pe acest blog insa, vom trata lucrurile din perspectiva fiecaruia dintre noi in calitate de CUMPARATOR. Care este regele universului economiei in care traim. Caci daca nimeni nu ar cumpara, cine ar mai putea vinde ceva?

Deci atentie, vanzatori: BANII vostri sunt la noi, CUMPARATORII VOSTRI! Si va asigur ca nu vă va fi usor sa ni-i luati!

Iar pentru asta sunt aici eu, Cumparatoarea Profesionista: pentru a analiza cu multa atentie ceea ce vindeti voi pe internet!

 

4 comentarii:

MrSport spunea...

Iti recomand cartea Client For Life - a fost tradusa si in limba romana!

Alaturi de pieton, ne-am nascut si client aka cumparator, cum zici tu! ;)

ABDI spunea...

Titlul cartii in limba romana este "Clienti pe viata. Cum sa transformi acel cumparator ocazional intr-un client pe viata."

MrSport spunea...

Cam despre asta e cartea:
Clienti pe viata este editia complet revizuita si actualizata a lucrarii clasice scrisa de Carl Sewell despre serviciile oferite clientilor, cu cinci capitole noi. Apeland la principiile care au transformat reprezentanta sa auto intr-o afacere de aproape un miliard de dolari si l-au facut unul dintre cei mai mari dealeri din SUA, Carl Sewell exemplifica modul in care trebuie parcurs drumul catre succes.

Care este metoda demonstrata in timp a lui Sewell? Descoperiti ce vor clientii si asigurati-va ca exact acel lucru il si primesc. Transformati-va angajatii in superstaruri ale serviciilor; obtineti de la clienti ponturi bune in ceea ce priveste serviciile de calitate si faceti-va reclama intr-un mod care va avantajeaza. Indiferent daca detineti o corporatie sau sunteti la inceput de drum, metodele demonstrate ale lui Sewell va vor invigora afacerea • precum si viitorul. intr-o epoca in care castigarea increderii si loialitatii clientului este mai importanta decat oricand, Carl Sewell va arata cum sa transformati cumparatorii ocazionali in clienti pe viata.

“Pentru a ajunge la un succes extraordinar este esential sa le oferi clientilor ceea ce vor. Carl si echipa lui au fixat un nou standard pentru noi toti.” David Glass, Presedintele Wal-Mart Stores Inc.

“Cartea anului… modul in care abordeaza Sewell serviciile va functiona la fel de bine si pentru companii mari, si pentru companii mici. Sfatul meu este sa va apucati de ea cu entuziasm, sa va amuzati, sa meditate, si sa actionati imediat.” Tom Peters

“Nu exista o singura pagina fara o lectie instructiva pentru managerii care se lupta sa obtina avantaje competitive prin intermediul serviciilor. Este o adevarata bijuterie!” Prof. Leonard A. Schlesinger, Harvard Business School

Nu imi pot imagina ca ar putea exista vreo afacere sau vreun om de afaceri care sa nu poata beneficia de pe urma acestei carti… ar putea invigora orice intreprindere. Tom Peters

Carl Sewell este urmasul unuia dintre cei mai bine cotati dealeri de masini din Statele Unite. Afacerea lui a crescut de la o cifra de afaceri de 10 milioane de dolari in anul 1968 la aproape un miliard, in prezent. Unul din principalele motive care au condus la aceasta crestere impresionanta este importanta acordata serviciilor excelente oferite clientilor sai. Carl Sewell traieste in Dallas, Texas. Paul B. Brown, fost scriitor si editor la Business Week, Financial World, Forbes, si Inc., locuieste in Duxbury, Massachusetts. El tine frecvent prelegeri pe tema serviciilor catre clienti.

cumparatoarea profesionista spunea...

Vad ca Abdi a dat traducerea "Clienti pe viata. Cum sa transformi acel cumparator ocazional intr-un client pe viata." (apropo, nu se puna punct dupa titlu :))
Deci titlul corect cred ca e ClientS For Life.

Trimiteți un comentariu

Vinde si tu un pont!